Bu sitede bulunan yazılar memnuniyetsizliğiniz halınde olursa bizimle iletişime geçiniz ve o yazıyı biz siliriz. saygılarımızla

    karşıt kavram veya durumların bir bütün içinde kullanılmasına ne denir

    1 ziyaretçi

    karşıt kavram veya durumların bir bütün içinde kullanılmasına ne denir bilgi90'dan bulabilirsiniz

    10. Karşıt kavram veya durumların bir bütüniçinde kullanılmasına ..... denir.​

    10. Karşıt kavram veya durumların bir bütüniçinde kullanılmasına ..... denir.​

    Merhaba

    Biz bu sanata Tezat diyoruz.

    Başarılar Dilerim

    Yazı kaynağı : eodev.com

    Bir konuyla ilgili karşıt kavramların düşüncelerin duyguların bir arada kullanılmasına ne denir

    Bir konuyla ilgili karşıt kavramların düşüncelerin duyguların bir arada kullanılmasına ne denir

    Merhαbα

    Açıklama:

    Cevap: Tezat söz sanatı olmalıdır!

    İyi kötü geçinip gidiyoruz.

    ➤Satranç taşları beyaz ve siyahtı.

    İnişli çıkışlı bir hayatım var.

    Eski evinin yerine yenisini aldı.

    ➤Bakkalda taze ekmek kalmamış hepsi bayattı.

    Söz Sanatları :

    Bizim cevabımız ise tezatlık olmalıdır!

    Kolay gelsin iyi dersler başarılar dilerim.

    ||#OptiTim ||#XFløwersx

    Yazı kaynağı : eodev.com

    TEZAT

    TEZAT

    Sa‘leb, Ḳavâʿidü’ş-şiʿr (nşr. Ramazan Abdüttevvâb), Kahire 1995, s. 58-60.

    İbnü’l-Mu‘tez, el-Bedîʿ (nşr. M. Abdülmün‘im Hafâcî), Beyrut 1410/1990, s. 124-140.

    Kudâme b. Ca‘fer, Naḳdü’ş-şiʿr (nşr. Kemâl Mustafa), Kahire 1979, s. 143-146, 162-163.

    Âmidî, el-Muvâzene (nşr. M. Muhyiddin Abdülhamîd), Kahire 1363/1944, s. 253-254.

    Ebû Hilâl el-Askerî, Kitâbü’ṣ-Ṣınâʿateyn (nşr. Müfîd M. Kumeyha), Beyrut 1404/1984, s. 339-353.

    İbn Reşîḳ el-Kayrevânî, el-ʿUmde (nşr. M. Muhyiddin Abdülhamîd), Kahire 1353/1934, II, 5-15.

    İbn Sinân el-Hafâcî, Sırrü’l-feṣâḥa, Beyrut 1402/1982, s. 199-205.

    Abdülkāhir el-Cürcânî, Esrârü’l-belâġa (nşr. H. Ritter), Beyrut 1403/1983, s. 20.

    Hatîb et-Tebrîzî, el-Vâfî fi’l-ʿarûż ve’l-ḳavâfî (nşr. Ömer Yahyâ – Fahreddin Kabâve), Dımaşk 1399/1979, s. 258-260.

    İbn Münkız, el-Bedîʿ fî naḳdi’ş-şiʿr (nşr. Ahmed Ahmed el-Bedevî – Hâmid Abdülmecîd), Kahire 1380/1960, s. 36-40.

    Abdürrahîm b. Ali b. Şîs el-Kureşî, Meʿâlimü’l-kitâbe ve meġānimü’l-iṣâbe (nşr. M. Hüseyin Şemseddin), Beyrut 1408/1988, s. 103.

    Ebû Ya‘kūb es-Sekkâkî, Miftâḥu’l-ʿulûm (nşr. Naîm Zerzûr), Beyrut 1422/2001, s. 210-211.

    Ziyâeddin İbnü’l-Esîr, el-Mes̱elü’s-sâʾir (nşr. Ahmed el-Havfî – Bedevî Tabâne), Riyad 1404/1984, III, 171-194.

    İbn Ebü’l-İsba‘, Bedîʿu’l-Ḳurʾân (nşr. Hifnî M. Şeref), Kahire 1392/1972, s. 31-35.

    a.mlf., Taḥrîrü’t-Taḥbîr (nşr. Hifnî M. Şeref), Kahire 1383/1963, s. 111-115.

    Nüveyrî, Nihâyetü’l-ereb, VII, 98-101.

    Şürûḥu’t-Telḫîṣ, Kahire 1937, IV, 286-296.

    İbn Hicce, Ḫizânetü’l-edeb (nşr. Selâhaddin el-Hevvârî), Beyrut 1426/2006, I, 161-172.

    Besyûnî Abdülfettâh Besyûnî, ʿİlmü’l-bedîʿ, Kahire 1408/1987, s. 7-24.

    Ahmed Matlûb, Muʿcemü’l-muṣṭalaḥâti’l-belâġıyye ve teṭavvürühâ, Beyrut 1996, s. 367-371.

    Yazı kaynağı : islamansiklopedisi.org.tr

    Yorumların yanıtı sitenin aşağı kısmında

    Ali : bilmiyorum, keşke arkadaşlar yorumlarda yanıt versinler.

    Yazının devamını okumak istermisiniz?
    Yorum yap